سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور میبد یزد

آموزش :


روش نصب ویندوز XP بصورت خودکار
به طوری که در حین نصب هیچ سوالی از کاربر نپرسد حتی شماره سریال ویندوز !
همانطوری که می دانید هنگامی که قصد نصب ویندوز را داشته باشید (Clean Install) در حین نصب لازم است سوالاتی پیرامون نام کامپیوتر، نوع رزولوشن، کلمه عبور Admin، شماره سریال ویندوز و ... را پاسخ دهید. این مساله باعث می شود که شما دقایقی طولانی را کنار سیستم باشید تا نصب ویندوز به مراحل نهایی نزدیک شود. این مساله اگر لازم باشد روزانه تعداد زیادی ویندوز نصب نمایید، بیشتر نمایان می شود. با استفاده از ابزاری که در سی دی ویندوز XP در فولدر Support قرار داده شده، آن هم در یک فایل Cab !!! براحتی نسبت به نصب خودکار ویندوز اقدام نمایید.


حال روش کار :
در سی دی ویندوز XP به مسیر زیر مراجعه نمایید :    Support\Tools\
فایل Deploy.Cab را بر روی یکی از درایوهای هارد کپی کنید. سپس آنرا باز کرده (از طریق برنامه Zip Magic یا Winzip یا در خود ویندوز XP اگر بر روی فایل دو بار کلیک کنید باز می شود.) و فایل Setupmgr.Exe را از درون این فایل Cab کپی کرده و درون یک درایو از هارد کپی نمایید.


بر روی Setupmgr.Exe کلیک کنید. پنجره ای باز می شود. آنرا Next کنید. سپس گزینه زیر را انتخاب کرده و Next کنید: Create A New Answer File. مطمئن شوید که گزینه windows Unattended Installation علامت زده شده باشد سپس Next کنید. در این صفحه نوع ویندوز خود را انتخاب نمایید در اینجا ویندوزXP Professional  را انتخاب می کنیم و Next می کنیم. گزینه Fully Automated را علامت بزنید و Next کنید.


در اینجا صفحه Distribution Folder نمایش داده می شود. در این صفحه به شما اجازه داده می شود تعیین نمایید که آیا ویزارد یک پوشه توزیعی را بر روی کامپیوترتان بسازد یا پوشه توزیعی را بر روی درایو شبکه ای که شامل سورس فایلهای ویندوز می باشد ایجاد نماید.


نکته : ساخت یک پوشه توزیعی نه تنها به شما اجازه نصب ویندوز بدون استفاده از CD را می دهد بلکه اجازه افزودن فایل های اضافی (همانند درایورهای قطعات) برای انجام یک نصب سفارشی را می دهد. اگر قصد انجام نصب خودکار را به دفعات زیاد دارید و درایور یا پوشه مناسب را در اختیار دارید میتوانید از این گزینه استفاده کنید.


ما در این آموزش گزینه No, This Answer File Will Be Used To Install From A CD را انتخاب کرده سپس Next می کنیم. در این صفحه گزینه مربوط به I accept the terms of … را علامت زده و Next می کنیم. حال شما صفحه ای را مشاهده هستید که با کمی دقت متوجه می شوید گزینه هایی درون این صفحه وجود دارند که شما در حین نصب ویندوز با آن برخورد می کنید. شروع به تکمیل گزینه ها به دلخواه خود کنید.


بعد از اتمام کار گزینه Finish را بفشارید. در این قسمت مسیری برای ذخیره تنظیماتی که انجام داده اید در قالب یک فایل پرسیده می شود. شما می بایستی نام فایل را که به صورت Unattend.Txt انتخاب شده به Winnt.Sif تغییر دهید و یک نسخه بر روی یک فلاپی ذخیره نمایید. از منوی File گزینه Exit را انتخاب نمایید.


اکنون شما فایل اصلی را ساخته اید و فایل برای انجام عملیات نصب آماده می باشد اما ممکن است قبل از شروع عملیات مایل باشید که نگاهی به محتویات فایل بیندازید. (ممکن است بخواهید پارامترهای اضافه تری را نیز به فایل بیفزایید. در صورت امکان با بخش Help برنامه Setup Manager مشورت های لازم را انجام دهید.) برای این کار فایل ساخته شده را در برنامه Notepad باز نمایید. شما می توانید خطوط دیگری را نیز برحسب نیاز برای فعالیت های دیگر مثل تعیین پارتیشن نصب دیسک سخت یا تبدیل سیستم فایل به NTFS معین نمایید. جزئیات مربوط به چگونگی انجام این کارها را می توانید در داخل فایل های کمکی موجود در داخل Deploy.Cab مشاهده کنید. اگر در داخل فایل هرگونه تغییری را اعمال کردید، فایل را ذخیره کرده و آنرا ببندید


فایل را بر روی فلاپی دیسک کپی نماید. سپس کامپیوتر را از طریق سی دی راه اندازی کرده و فلاپی را در داخل درایو فلاپی قرار دهید. ویندوز به صورت خودکار تنظیمات معین شده را مورد استفاده قرار می دهد.


منبع : شبکه فناوری اطلاعات ایران


آموزش نصب ویندوز
دوستانی که درخواست آموزش روش نصب ویندوز رو داشتند و قول داده بودیم که به زودی این کار رو انجام بدیم. از طریق لینک زیر میتونند، یک فایل نصبی رو دانلود کنند که توسط بچه های خوب فروم p30world آماده شده و به صورت کاملا تصویری نصب ویندوز رو آموزش میده. در مورد این فایل باید بگم که فوق العاده است. اونقدر که زحمات چند روزه من و دوستانم رو بر باد داد !
  دانلود آموزش تصویری نصب ویندوز XP


آموزش windows Recovery Console
و اما برای دوستانی که نصب ویندوز رو بلد هستند. احتمالا windows Recovery Console به گوشتون خورده. اگر نه، در ابتدای نصب ویندوز یه جایی هست که میتونید با فشردن کلید R در صورت تمایل ویندوز قبلی رو تعمیر کنید، منظورم همونه. لینک زیر اطلاعاتی در مورد این برنامه و نحوه کار با اون در اختیارتون میگذاره.
  دانلود آموزش windows Recovery Console


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
Susa Web Tools
پاتوق دانشجویان پیام نور میبد