سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور میبد یزد

قابل توجه دانشجویان رشته کامپیوتر (نرم افزار،آی تی،علوم ) دانشگاه پیام نور میبد

هسته علمی کامپیوتر ( هیکام) در نظر دارد با توجه به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی الکامپ ( الکترونیک و کامپیوتر) در محل دائمی نمایشگاه های تهران ، بازدید علمی یک روزه ای را با همکاری دانشگاه برگزار کند .
متقاضیان جهت ثبت نام می توانند به محل سایت دانشگاه یا بسیج خواهران دانشگاه مراجعه نمایند .
آخرین مهلت ثبت نام : 15/8/1388
زمان حرکت : جمعه 6/9/1388 
مبلغ دریافتی به ازای هر دانشجو : 5000 تومان

(( ضمناً اولویت پذیرش بر اساس تاریخ ثبت نامی می باشد))


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

افزودن بهنویس به Gmail Chat
نگارش بتای افزودن بهنویس به Gmail Chat راه اندازی شد. در معرفی این سرویس آمده است "آیا تابحال اتفاق افتاده که بخواهید متن فارسی‌ کوتاهی (کامنت، تویت...) بنویسید اما حوصله? باز کردن صفحه? بهنویس را نداشته باشید؟ آسانترین راه این کار استفاده از نوار ابزار بهنویس است، اما اگر به هر دلیلی‌ این کار میسر نباشد از امروز میتوانید متن را در چت Gmail به فارسی‌ تبدیل کنید. کافیست متن را به مبدل خودکار (بات) بهنویس در چت Gmail بفرستید تا آنرا ترجمه و به عنوان جواب برای شما بفرستد"
برای اطلاعات بیشتر به آدرس www.behnevis.com/news.html مراجعه کنید.


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
 

مجموعه 5 ساعت فلش swf برای اسکرین سیور - Pack 9

ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

تا حالا ساعت به این عجیبی دیده بودین ؟؟؟؟



طراحان سوئدی "Humans since 1982" اخیراً ساعت جالبی ابداع نموده اند که در نوع خود بی نظیر است. این ساعت دیجیتال با نام The Clock Clock by humans since 1982 از 24 عدد ساعت آنالوگ (عقربه دار) تشکیل شده است که در هر لحظه با قرار گرفتن منظم عقربه ها در حالتهای مختلف زمان را به شکل اعداد دیجیتالی به نمایش در می آوردند.
نمونه اول این ساعت منحصر به فرد از ماه ژوئن تا اواسط آگوست 2009 در موزه Rh?sska در شهر گوتبورگ در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

طنز پیام نوری

 
ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
بازار داخلی کم کم دارد از خواب بهاری خود برمی خیزد و فرصت های مناسبی برای خرید فراهم می شود. منبع تغذیه از آن جمله قطعاتی است که به طور معمول با هر ارتقای بزرگی دستخوش تحول می شود. جالب این جاست که بسیاری از خرابی مادربوردها و قطعات متواضع داخل کابینت زیر سر همین قطعه به ظاهر مظلوم است. در این نوبت قصد داریم چند نکته را درباره منبع تغذیه بازگو کنیم.تکنولوژی خارجکی جریان برقی که در سیم های مسی جریان یافته و مفت و مجانی وارد کنتور منزل شما می شود در هر ثانیه 60 بار تغییر جهت می دهد به همین دلیل است که آن را جریان برق متناوب (AC) خطاب می کنند. کامپیوترها یا به طور کلی اغلب دستگاه های دیجیتال براساس جریان مستقیم (DC) کار می کنند و از این نقطه است که قطعه مهم و تاثیرگذاری به نام منبع تغذیه (Power Supply) وارد داستان ما می شود. وظیفه اصلی این قطعه، تبدیل جریان 220 ولت متناوب بیرونی به جریان های مستقیم با ولتاژ های مختلفی چون 24 ولت و پنج ولت است.
هر یک از قطعات داخلی نیازمند ولتاژ مشخصی هستند که باید کمترین میزان تغییر تامین شود. درست در نقطه مقابل، دستگاه هایی که با جریان متناوب کار می کنند، قادر به تحمل میزان تغییرات بالای ولتاژ هستند. به عنوان مثال حتم دارم که بارها کم نور و پرنور شدن لامپ رشته ای روشنایی خانه را مشاهده کرده اید. این اتفاق به علت کاهش و افزایش ولتاژ جریان برق است. نوسانات این چنینی جریان برق برای قطعات ظریف الاندام دیجیتالی مانند پردازنده یا حافظه یا کارت گرافیک به منزله مرگ محسوب می شود. اگر دقیق تر بگویم چنانچه میزان ولتاژ مورد نیاز پردازنده به اندازه نیم ولت ناقابل بالا یا پایین شود باید با آن قطعه نازنین خداحافظی کرد. قطعات دیگر مانند حافظه اصلی، کارت گرافیک، کارت مودم و... نیز از همین جریان تبعیت می کنند و به همین اندازه حساس هستند.
تصور می کنم به جایگاه ویژه منبع تغذیه در این ماجرا پی برده باشید. به بیان ساده می توان گفت منبع تغذیه وظیفه دارد جریان برق متناوب را به شکلی درست و درمون به جریان برق مستقیم پایدار تبدیل کرده و از انتقال نوسات مکرر جریان متناوب به درون سیستم جلوگیری کند.
ادامه ماجرا
اما داستان بدین جا ختم نمی شود. به غیر از موارد ذکر شده در پاراگراف بالا، منبع تغذیه باید خود را در شرایط سخت برای حفظ حیات قطعات داخلی فدا کند، از این رو از سیستم های بازدارنده فعال و غیرفعال در داخل منبع تغذیه استفاده می شود تا اگر قرار بر خرابی باشد، اولویت با منبع تغذیه باشد البته چند سالی است که از تکنولوژی فاخر PFC برای پایداری بیشتر جریان، کاهش آسیب پذیری سیستم و نیز مدیریت مصرف انرژی استفاده می شود.
راستش را بخواهید تمام مطالب بالا را گفتم تا بدین جا برسم که استفاده از این تکنولوژی PFC نه تنها واجب که شرط عقل است.
پیش از این باره گفته بودم که این تکنولوژی بر دو گونه Active و Passive است و قیمت گونه Passive آن ارزان تر است و در مجموع باید گفت بی برو و برگرد، خیر دنیا و آخرت در استفاده از این تکنولوژی ها نهفته است.
ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

              **

 **   Only For Yoy    **            

نرم افزار MathType ابزاری قدرتمند برای ویندوز و مکینتاش می باشد که به شما اجازه می دهد به راحتی نماد های ریاضی را برای کار در word ، صفحان وب ، چاپ کردن ، نمایش و Tex , Latex , MathML documents به کار ببرید.
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید فرمول های ریاضی ، فیزیک و ... را تایپ کنید ، اگر در این کار مبتدی باشید حتما از سختی تایپ کلافه می شوید ، MathType با امکانات زیاد و فرمول های آماده نه تنها کاربران مبتدی را در حد پیشرفته ای کمک می کند بلکه کاربران حرفه ای خیلی سرسعتر و راحت تر می توانند از فرمول ها استفاده نمایند . نماد های بسیار و قالب ها و فونت های همراه با این نرم افزار خیلی از نیاز های شما را برای ایجاد یک فرمول با شکل دلخواه بر طرف می کند.می توانید به راحتی از نماد های ریاضی موجود بر روی سیستم خود نیز استفاده کنید و در نرم افزار ذخیره کنید پس اگر نیازمند فرمول خاصی هستید کافی است آن را دانلود کنید و به راحتی به نرم افزار اضافه کنید . اگر از یک نماد ریاضی بسیار استفاده می کنید می توانید برای آن یک کلید ترکیبی تعیین کنید تا سریع در دسترس شما باشد.به راحتی فرمول ها را ویرایش کنید مانند کلمات معمولی آن ها را رنگی کنید و استایل مورد نظر خود را به آن بدهید . این نرم افزار به عنوان پلاگ این به راحتی با نرم افزار های Microsoft Word , PowerPoint , Quark XPress documents , Adobe InDesign layouts , Excel spreadsheets , HTML pages و ... همراه می شود تا راحت تر بتوان از آن استفاده کرد.

برای دانلود روی ادامه متن کلیک کنید

ادامه مطلب...
ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
Susa Web Tools
پاتوق دانشجویان پیام نور میبد