سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور میبد یزد

یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی به دلیل سرعت پایین اینترنت خود زیاد با آن برخورد میکنند استفاده از سیستم ایمیل Gmail است؛ به طوریکه به دلیل تکنولوژی های به کار رفته در Gmail لود صفحات آن با سرعت بسیار کندی صورت میگیرد و یا اصلأ گاهی پیغام های خطایی نظیر 502 (temporary) نمایش داده میشود. اما شما برای دسترسی به Inbox خود در Gmail راه های دیگری نیز دارید! راه هایی که به وسیله آنها میتوانید به Gmail با سرعتی بسیار بالاتر دسترسی پیدا کنید. در این ترفند به معرفی 8 راه غیر متعارف برای دسترسی به سرویس Gmail میپردازیم.بدین منظور شما میتوانید از هر یک از 8 آدرس مخصوص زیر به دلخواه استفاده نمایید.
هر صفحه دارای ویژگی های خاص خود است:
حالت پایه:
http://mail.google.com/mail/?ui=html

ورژن قدیمی:
http://mail.google.com/mail/?ui=1

ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

سارا پیلین، فیس بوک و یورو 2008 چه نکته مشترکی دارند؟
به گزارش بی بی سی، هر سه عبارت از سوی شرکت گوگل در فهرست 10 عبارتی اعلام شده اند که در سال 2008 میزان جستجو درباره آنها
بیش از سایر عبارات و سریعتر از آنها افزایش یافته است.

این شرکت مطابق روال هر ساله خود، در پایان سال میلادی 2008 سند موسوم به "زمان-نما" (Zeitgeist) را ارائه کرده است که نشان می دهد کاربران اینترنت به دنبال چه چیزهایی می گردند.

فهرست سالانه گوگل مشغولیت های ذهنی کاربران اینترنت را نشان می دهد و بر اساس آن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و المپیک پکن در صدر جستجو ها قرار داشته اند و عباراتی که جستجو به دنبال آنها سریعترین رشد را داشته "سارا پیلین"، المپیک پکن، و صفحه ورود به سایت فیس بوک بوده اند.

در بریتانیا نیز کاربران بیش از هرچیز به دنبال فیس بوک گشتند و جستجو به دنبال "آی-پلیر" (iPlayer) سایت برنامه های تلویزیونی بی بی سی نیز بیشترین رشد را در سال 2008 داشته است.
ماریسا مایر، معاون بخش جستجو در شرکت گوگل می گوید با استفاده از نتایج به دست امده می توان دریافت که مردم سراسر جهان بیش از هر چیز در تمایل به برقراری ارتباط و سیاست با یکدیگر نقطه مشترک دارند.
او در وبلاگ رسمی شرکت گوگل می نویسد: "در سراسر جهان نام شبکه های اجتماعی چهل درصد عباراتی را تشکیل می دادند که میزان جستجو به دنبال آنها بیشترین رشد را داشته است و انتخابات آمریکا نیز نظر همگان را در جهان به خود جلب کرد."
بر اساس نتایج اعلام شده، در بریتانیا بحران اقتصادی عاملی کلیدی در عبارات مورد جستجو بوده و عبارت های "کارشناس صرفه جویی در هزینه ها" و "بهترین قیمت ها در بریتانیا" در جمع 10 عبارت اقتصادی که بیش از دیگران مورد جستجو قرار گرفته اند دیده می شود.
در میان سیاستمداران بریتانیایی هم نتایج برای گوردون براون نخست وزیر این کشور راضی کننده خواهد بود زیرا نام او بیش از دیوید کامرون، رهبر حزب محافظه کار در جستجو ها در بریتانیا استفاده شده است.

در جستجوهای انجام شده در این کشور باراک اوباما در مکان سوم است و جان مک کین، نامزد حزب جمهوری خواه به رتبه ای بهتر از هفتم دست نیافته است.
در امارات متحده عربی نام ناصر بن زاید (برادر رئیس امارات متحده عربی که در جریان حادثه سقوط هلی کوپتر کشته شد)، باراک اوباما و هیت لجر (هنرپیشه درگذشته هالیوود) در صدر شخصیت های جستجو شده بودند.
موسیقی پاپ
هر چند در سراسر جهان اخبار و وضع هوا از پر طرفدار ترین عبارات مورد جستجو هستند اما آنطور که خانم مایر می گوید چندین عبارت نیز هستند که جستجو به دنبال آنها به کشورهای خاص محدود می شود.

او می نویسد: "روس ها دیمیتری مدودف را بعنوان رئیس جمهور خود انتخاب کردند اما جستجو به دنبال دو گروه و خواننده موسیقی پاپ بیشتر از رئیس جمهور جدید روسیه بوده است."
گوگل همچنین در گزارش خود می نویسد در استفاده از عبارت "چگونه ... انجام دهیم" (... How to) نقاشی کردن، بوسیدن، نوشتن، آشپزی کردن و گره زدن در صدر موارد جستجو بوده است و در جستجو به دنبال تبلیغ فیلم های هالیوودی، شوالیه سیاه، مرد آهنی، هالک و جنگ ستارگان بیش از دیگر فیلمها هدف جستجو قرار گرفته است.

در میان جستجو به دنبال باشگاه های فوتبال منچستریونایتد، چلس، باشگاه مکزیکی چیواس، بارسلونا و آرسنال پرطرفدار ترین بوده اند و در میان ورزش های المپیک هم ژیمناستیک، شنا، فوتبال تنیس و بسکتبال توجه بیشتری به خود جلب کرده اند
منبع : عصر ایران


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

ایسنا- بر اساس یافته‌های یک بررسی جدید، کاربران اینترنت زیر 25 سال در چین به طور متوسط 50 درصد از زمان تفریح خود را در اینترنت سپری می‌کنند.
نتایج مطالعه‌ای با نام «دنیای دیجیتال، زندگی دیجیتال» که توسط موسسه تحقیقاتی
TNS منتشر شده نشان داد متوسط جهانی برای میزان زمان تفریحی که در فضای سایبر سپری می‌شود حدود 30 درصد است.
بر اساس این بررسی در کنار چینی‌ها، کاربران اینترنت در ژاپن و کره نیز زمان قابل توجهی را در اینترنت سپری می‌کنند. پاسخ‌دهندگان در این دو کشور اظهار کرده‌اند به طور متوسط حدود 40 درصد از اوقات فراغت خود را به انجام فعالیت‌های اینترنتی اختصاص می‌دهند.
کاربران اینترنت چینی مورد نظرسنجی همچنین سطح بالایی علاقه به فعالیت‌های رسانه‌یی نشان دادند به طوری که 94 درصد از پاسخ‌دهندگان در این کشور اظهار کردند در اجتماعات یا سرویس‌های خبری شرکت می‌کنند و از هر 10 کاربر چینی اجتماعات آنلاین شش نفر به طور مرتب در آن‌ها مشارکت دارند. ایتالیایی‌ها و اسپانیایی‌ها نیز در زمینه مشارکت در اجتماعات آنلاین در ردیف دوم و سوم قرار گرفتند.
همچنین از هر 10 چینی 9 نفر فعالانه بلاگ‌ها را خوانده یا در نوشتن آن‌ها سهیم هستند و 85 درصد نیز در چت روم‌ها حضور دارند.
کاربران کره‌یی نیز در زمینه مشارکت در شبکه‌های اجتماعی با 86 درصد پس از کاربران چینی قرار دارند و به طور متوسط عضو بیش از چهار سایت هستند.
در این مطالعه که 27500 نفر بین 18 تا 55 سال مورد بررسی آنلاین قرار گرفتند، پاسخ‌دهندگانی از استرالیا، کانادا، چین، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد، انگلیس و آمریکا شرکت کردند.
همچنین پنج فعالیت اینترنتی اصلی این کاربران جست‌وجو برای اطلاعات (81 درصد)، خواندن اخبار (76 درصد)، بانک آنلاین (74 درصد)، بررسی و دریافت گزارش‌ها یا پیش‌بینی هواشناسی (65 درصد) و بررسی یک محصول یا سرویس (63 درصد) شناخته شد.


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

از اواخر هفته گذشته به دلیل قطعی فیبر نوری کشور در منطقه فجیره امارات، یکی از بزرگترین قطعی‌های شبکه اینترنت در کشور رخ داد و به احتمال فراوان این مشکل تا روزهای آینده وجود خواهد داشت.
به گزارش فارس اختلال و قطعی در شبکه اینترنت کشور که از پنجشنبه گذشته آغاز شده به گفته مسئولان شرکت زیرساخت تا روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.
این اختلال به قطعی فیبرنوری در خلیج فارس و منطقه فجیره امارات مربوط می شود و به موجب آن تقریبا کل شبکه اینترنت کشور با اختلال رو به رو شده است.
به گفته مسئولان مرکز پشتیبانی فنی شرکت زیرساخت در حال حاضر تنها از طریق کشور ترکیه ارتباط اینترتی کشور برقرار است. یکی از مسئولان این مرکز به فارس گفت: در حال حاضر پهنای باند اینترنت کشور از طریق ترکیه در حال تأمین است که آن نیز به هیچ وجه پاسخگوی نیاز مشترکان نیست.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود این اختلال که تقریبا کل شبکه را مختل کرده است تا روزهای آینده ادامه یابد.
به گزارش فارس این اختلال به گفته اکثر
ISP ها موجب کندی و عدم ارائه مناسب سرویس به مشترکان شده است.
قطعی فیبرنوری در دریا موضوع تازه‌ای نیست و هر از چندگاهی رخ می‌دهد ولی گویا این بار این قطعی به دلیل دریافت بیشترین پهنای باند کشور از این منطقه، شبکه زیرساخت کشور را با مشکل جدی مواجه کرده است. 
 تامین پهنای باند از ترکیه
حمد طاهر شمس معاون نگهداری و مدیریت شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور در همین رابطه به خبرنگار فناوری اطلاعات فارس گفت: فیبرنوری کشور در فجیره امارات قطع شده است و به دلیل اینکه بار اصلی شبکه زیرساخت کشور در این منطقه قرار گرفته است شبکه زیرساخت و اینترنت کشور دچار اختلال شده است.
وی گفت: در حال رایزنی و مکاتبات با طرف‌های اماراتی برای حل این مشکل هستیم.
شمس تأکید کرد: برای اینکه شبکه زیرساخت کشور دچار آسیب نشود و کندی شبکه اینترنت تا حدودی برطرف شود در حال رایزنی با ترکیه برای افزایش پهنای باند دریافتی هستیم.
معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: با افزایش زیرساخت و پهنای باند از ترکیه شبکه اینترنت کشور به زودی روان‌تر می‌شود.
وی افزود: قطعی فیبرنوری در فجیره امارات نیز با رایزنی و مکاتبات با طرف‌های خارجی بزودی برطرف می‌شود و شبکه به حالت عادی برمی‌گردد.


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

سرعت اینترنت در ایران یک پنجم سرعت اینتر نت در کشورهای در حال توسعه است.

طبق استاندارد حداقل سرعت سیستم های ADSL باید 500 کیلو بایت در ثانیه باشد، که در ایران حداکثر سرعت این سیستم ها 100 کیلو بایت در ثانیه می باشد و این در حالیست که سرعت اینترنت در کشورهای اروپایی و آمریکا 1.2 مگابایت در ثانیه است.

حالا شما با چه سرعتی به اینترنت متصل می شوید؟


ارسال شده در تاریخ نویسنده

قابل توجه  دوستانی که در کلاس های کمک درسی گروه حامیان فناوری اطلاعات پیام نور یزد ثبت نام کرده اند  این کلا س ها از  شنبه هفته آینده 23/9  تشکیل می شود برای آگا هی بیشتر به سایت حامیان یزد مراجعه نمایید. 
                                                                                                               روابط عمومی گروه آموزش حامیان یزد                                              


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

همین الان لیوان هاتون را زمین بگذارید

استادی درشروع کلاس درس ، لیوانی پراز آب به دست گرفت. آن را بالا گرفت که همه ببینند.بعد از شاگردان پرسید: به نظر شما وزن این لیوان چقدر است ؟   
 
شاگردان جواب دادند  50 گرم ، 100 گرم ، 150 گرم ........ استاد گفت : من هم بدون وزن کردن ، نمی دانم دقیقا" وزنش چقدراست . اما سوال من این است : اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم ، چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ شاگردان گفتند : هیچ اتفاقی نمی افتد . استاد پرسید :خوب ، اگر یک ساعت همین طور نگه دارم ، چه اتفاقی می افتد ؟ یکی از شاگردان گفت : دست تان کم کم درد میگیرد .
حق با توست . حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه ؟
شاگرد دیگری جسارتا" گفت : دست تان بی حس می شود . عضلات به شدت تحت فشار قرار میگیرند و فلج می شوند . و مطمئنا" کارتان به بیمارستان خواهد کشید ....... و همه شاگردان خندیدند . استاد گفت : خیلی خوب است . ولی آیا در این مدت وزن لیوان تغییرکرده است ؟ شاگردان جواب دادند : نه
پس چه چیز باعث درد و فشار روی عضلات می شود ؟ درعوض من چه باید بکنم ؟
شاگردان گیج شدند . یکی از آنها گفت : لیوان را زمین بگذارید .
استاد گفت : دقیقا" مشکلات زندگی هم مثل همین است .
اگر آنها را چند دقیقه در ذهن تان نگه دارید اشکالی ندارد . اگر مدت طولانی تری به آنها فکر کنید ، به درد خواهند آمد . اگر بیشتر از آن نگه شان دارید ، فلج تان می کنند و دیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود. فکرکردن به مشکلات زندگی مهم است . اما مهم تر آن است که درپایان هر روز و پیش از خواب ، آنها را زمین بگذارید. به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرند .
هر روز صبح سرحال و قوی بیدار می شوید و قادر خواهید بود از عهده هرمسئله و چالشی که برایتان پیش می آید ، برآیید !
پس همین الان لیوان هاتون رو زمین بذارید
زندگی کن ....
زندگی همینه

 


ارسال شده در تاریخ نویسندهمحمد حسین کاظمی

وقت آن رسیده است که پلیری متفاوت از آن چه که تا به حال دیده اید را تجربه کنید !
پلیری بسیار جالب با حجمی مناسب با قابلیت های فراوان که که می تواند مدیریت فیلم های خود را با فرمت هایی متفاوت به آن بسپارید و با خیالی آسوده به تماشا و لذت بردن از آن ها بنشینید.
DVD X Player Professional  نام نرم افزاری بسیار مناسب می باشد که علاوه بر نمایش فیلم ها و موزیک ها قادر است با بهترین کیفیت و کمترین فضای اشغال شده از حافظه و هارد دیسک DVD ها را هم به حرکت درآورد. استفاده آسان از نرم افزار نکته ای است که هرکاربری را مجذوب خود می کند. محیطی جذاب و متفاوت با رنگ بندی جالب همراه با امکانات متعدد می تواند هرکاربری را بر استفاده از آن وادارد. DVD X Player Professional علاوه بر این که ویدئو ها را به نمایش در می آورد از صداهای بسیار با کیفیت (Dolby&DTS) نیز به صورت کامل پشتیبانی به عمل می آورد. کاربران اغلب انتظار دارند یک نرم افزار بتواند خواسته های آنان را برای پخش و مدیریت فایل های مالتی مدیا برآورده سازد. در مورد DVD X Player Professional باید ذکر نمود که با قابلیت هایی که دارد قادر است اکثر خواسته ها را برآورده سازد. جالب است که بدانید این نرم افزار با این همه قابلیت و قدرت در پخش تقریبا همه فرمت های صوتی و تصویری با حافظه یا رم 64 مگابایت هم می تواند کار کند.
فرمت های صوتی و تصویری که DVD X Player Professional پشتیبانی می کند بسیار است از جمله معروف ترین آن ها می توان به: DIVX, MPEG4, RM, QuickTime, WMV, WMV-HD, MacroMedia Flash و اکثر فرمت های رایج اینترنتی اشاره نمود. قادر است تا به ضبط و ذخیره DVD ها با فرمت رایج ویدوئی MPEG2 و فرمت رایج صوتی یعنی MP3 بپردازد . ویدئو ها را به چند بخش تقسیم کند. از صحنه های فیلم عکس بگیرد. قابلیت پخش دستگاه های تصویر برداری مانند WEB Cam ها را دارد. می تواند از انواع صداها با کیفیت های متفاوت از 2 Speaker تا صدای 7 به 1 را پشتیبانی کامل به عمل آورد. قادر به نمایش اسلاید شو ها با موزیک های دلنشین آن ها است. در حقیت آنچه که از یک نرم افزار پخش صوت و تصویر انتظار می رود را می توان در یک ابزار با نام DVD X Player Professional مشاهده نمود.

قابلیت های کلیدی نرم افزار DVD X Player Professional v5.2.4.0:
- محیط متفاوت نسبت به دیگر نرم افزارها
- پشتیبانی از اکثر فرمت های صوتی و تصویری موجود
- پخش انواع لوح های فشرده و سازگاری با فرمت های مختلف از آن ها
- سبک بودن نرم افزار و این که با 64 مگابایت حافظه هم سازگاری دارد
- پشتیبانی از صدای با کیفیت Dolby&DTS
- نمایش DVD ها با کیفیتی مثال زدنی
- جداسازی رنگ ها برای نمایش بهتر تصاویر
- قابلیت عکس برداری از صحنه های مختلف فیلم
- نمایش اسلاید شو از تصاویر موجود
- نمایش تصاویر خروجی از WEB Cam و مانند آن
- پشتیبانی از انواع صداها با کیفیت های مختلف
- ذخیره سازی DVD ها با فرمت ویدئویی MPEG2 و فرمت صوتی MP3
- تکه تکه کردن فیلم
- قابلیت محدود سازی نرم افزار برای دیگران و یا کودکان
- تنظیم مقدار مصرفی از رایانه به صورت دلخواه
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز ، از ویندوز 98 تا ویندوز محبوب ویستا
و ...


ادامه مطلب...برای دانلود
ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
Susa Web Tools
پاتوق دانشجویان پیام نور میبد