سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور میبد یزد

ظرفیت اینترنت کشور به 8/10گیگابیت رسید.
در حال حاضر تامین پهنای باند کشور در مقایسه با اول سال به دو برابر رسیده است.

سیتنا – محمد باقر ظهوری فر، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این مطلب گفت: در ابتدای سال تعداد STM1 های کشور حدود 35 عدد بود در حالی که هم اکنون 70 عددSTM1 در کشور وجود دارد.

ظهوری فر با بیان اینکه پهنای باند کشور به میزان کافی است، خاطرنشان کرد: در صورت درخواست مشتری پهنای باند ارایه خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ما هیچ گونه مشتری که بدون پاسخ مانده باشد نداریم. هر متقاضی که قرارداد با ما منعقد کرده و امکانات آن آماده باشد، پهنای باند به آن ارایه شده است.

ظهوری فر ادامه داد: حتی شرایط و امکانات فنی ما به گونه‌ای است که پهنای باند اضافه هم داریم و منتظر اعلام درخواست مشتریان هستیم. هر STM1 معادل 5/155 مگابایت در ثانیه است.


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

آی تی ایران - مسافران هواپیمایی که چند روز قبل در رود هادسن نیویورک فرود آمد، با پیام کوتاه خویشاوندان خود را از این حادثه با خبر کرده بودند.
به محض این‌که خلبان خطوط هوایی آمریکا به مسافران پرواز 1549 برای رویارویی با شرایط دشوار یک برخورد هشدار داد؛ "کمربندها را ببندید و محکم بنشینید" تنها چیزی که به ذهن مسافران خطور کرد تلفن‌های همراه‌شان و فرستادن آن‌چه فکر می‌کردند آخرین پیام‌شان است برای دوستان و خانواده بود.
خوشبختانه همه‌ی 155 مسافر و خدمه‌ی پرواز بعد از این‌که خلبان چلسی سولنبرگر با مهارت تمام هواپیمای ایرباس
A320 را فرود آورد، زنده ماندند و از آب‌های یخ‌زده‌ی رودخانه‌ی هادسون نجات پیدا کردند. آسوشیتدپرس گزارش داد مسافران این هواپیما با استفاده از ابزارهای ارتباطی حادثه را بلافاصله به نزدیکان خود اطلاع دادند.
مسافرانی مانند والی کولین برای شوهر و فرزندان خود طی پیامی نوشت؛ "هواپیمای من در حال سقوط است." لاری سندگراس دیگر مسافر این پرواز نیز برای همسرش پیام کوتاهی فرستاد که عاشق اوست. یکی از شاهدان عینی جینز کرونزاز مسافرانی که در حال نجات از رودخانه بودند عکس گرفت و آن‌ها را روی وب سایتی منتشر کرد.
آسوشیتدپرس از این عکس‌ها برای انتشار خبر این حادثه در سراسر جهان استفاده کرد. حتی به سرعت یک صفحه مخصوص برای خلبان قهرمان این پرواز روی فیس بوک ساخته شد


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

آی تی ایران - بسیاری از والدین تمایل دارند، تلفن‌های همراهی در اختیار فرزندان نوجوان خود قرار دهند که نتوان از آن‌ها هنگام رانندگی استفاده کرد.
حالا محصول نرم افزاری شرکت
WQN با شارژ ماهانه 10 دلار این کار را انجام میدهد.. این نرم‌افزار قادر است تلفن همراه فردی را که در حال رانندگی است از کار بیندازد. این محصول با بهره گیری از سیستم GPS نشان می‌دهد فرد با چه سرعتی در حال جا به جایی است . سرعت بیشتر از معمول کاربر مساوی است با قفل شدن موبایل .
اما این سیستم نمی‌تواند تشخیص دهد که آیا فرد در حال رانندگی است یا نه، بنابراین ممکن در مواقع غیرضروری تلفن فرد را قفل کند. شرکت
WQN که فروشنده نر‌م‌افزارهای امنیتی تلفن همراه و اینترنت گفته است که استقبال مناسبی از این سرویس صورت گرفته است.
Aegis Mobility یک شرکت نرم‌افزاری کانادایی نیز برنامه‌هایی برای عرضه‌ی محصولی مشابه با قابلیت موقعیت یابی جهانی به عنوان دستیار راننده (DriveAssist) دارد. دیوید تیچر مدیر این شرکت اظهار داشته است؛ Aegis Mobility در حال مذاکره با شرکتهای تلفن همراه آمریکایی است که می‌توانند نرم‌افزار آن‌ها را پشتیبانی کرده و هزینه ده تا بیست دلار در ماه را از خانواده‌ها دریافت کنند.
سیستم دستیار راننده قادر خواهد بود تلفن همراه فرد در حال رانندگی را از کار بیندازد و با فرستادن پیامی به تلفن کننده یا فرستنده‌ی پیام کوتاه اطلاع دهد که شخص مورد نظر آن‌ها در حال رانندگی است. اما از آن‌جایی که ممکن است واقعا فرد مورد نظر در حال رانندگی نباشد و فقط به دلیل سرعت بالای جا به جایی تلفن همراهش از کار بیفتد، این نرم‌افزار ضریب خطای بالایی خواهد داشت و خیلی قابل اطمینان نیست.


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

چهار دانشجو که به خودشان اعتماد کامل داشتند یک هفته قبل از امتحان پایان ترم به مسافرت رفتند و با دوستان خود در شهر دیگر حسابی به خوشگذرانی پرداختند. اما وقتی به شهر خود برگشتند متوجه شدند که در مورد تاریخ امتحان اشتباه کرده اند و به جای سه شنبه، امتحان دوشنبه صبح بوده است. بنابراین تصمیم گرفتند استاد خود را پیدا کنند و علت جا ماندن از امتحان را برای او توضیح دهند. 
آنها به استاد گفتند: « ما به شهر دیگری رفته بودیم که در راه برگشت لاستیک خودرومان پنچر شد و از آنجایی که زاپاس نداشتیم تا مدت زمان طولانی نتوانستیم کسی را گیر بیاوریم و از او کمک بگیریم، به همین دلیل دوشنبه دیر وقت به خانه رسیدیم »
استاد فکری کرد و پذیرفت که آنها روز بعد بیایند و امتحان بدهند. چهار دانشجو روز بعد به دانشگاه رفتند و استاد آنها را به چهار اتاق جداگانه فرستاد و به هر یک ورقه امتحانی را داد و از آنها خواست که شروع کنند ...
آنها به اولین مسأله نگاه کردند که 5 نمره داشت. سوال خیلی آسان بود و به راحتی به آن پاسخ دادند.....سپس ورقه را برگرداندند تا به سوال 15 نمره ای پشت ورقه پاسخ بدهند که سوال این بود: « کدام لاستیک پنچر شده بود ؟؟؟


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

الهی !

به جز عشق راز مگویی نمانده است                به جز مـرگ هیـچ آرزویـی نمانده است

به فریادمان رس کـه دیـگـر کسی را                 به جز تو امیدی به سویی نمانده است

ماجرای امتحانات غافلگیر کننده دانشگاه ما هم که ظاهراً تمومی نداره .
سلام می دونم که اعصابتون خرده ، حالتون از هر چیس درس خوندن به هم می خوره .
اما خوندن این مطلب خالی از لطف نیست یکی از بچه ها واسم میل کرده .
آخه شما بگید برای درس سختی مثل معماری کامپیوتر ، انصافه که چهل تا سوال تستی بیاد و فقط چهار تا سوال تشریحی ؟ اصلاً با کدوم منطق و دلیل و با استناد به  بند چندم از چه قانونی سوالات امتحان پایان ترم باید فراتر از حد سوالات کارشناسی ارشد باشن و در ازای سختی اکثریت سوال ها ، اندک سواهای آسانی هم برای افزایش سطح روحیه دانشجویان در بینشان پیدا بشه . دیگه از سواال هایی که انواع و اقسام اشتباه ها اعم از علمی ، تایپی و ... را داشتن که باید بگذریم ، مثلاً سوال یک تستی امتحان که یکی از سؤالات روحیه بخش اون هم بود  با یک اشتباه بچگانه و مثل هم بودن دو گزینه از چهار گزینه ، به جای افزایش روحیه ، همه را سر در گم کرده بود که این سؤال حذف میشه یا باید به قید قرعه یکی از دو جواب درست را انتخاب کرد . اگه باور نمی کنید می تونید این سوال را همین جا ببینید : سوال یک قسمت تستی امتحان معماری کامپیوتر
آخه یکی نیست بگه که بعضی از دانشجوها تمام وقتشون را در طول ترم گذاشتن برای خوندن معماری ، این سؤالهایی که شما میدین ، آسانش که انواع و اقسام اشتباه ها را داره و سختش را که موریس مانو هم نمیتونه حل کنه  .
در مجموع فکر می کنم که این امتحان آنطور که باید میشد نشد اما ... 

خدا کنه که از امتحانات بعدیمون سؤالها معقول تر باشن ، یک ترم فقط معماری خوندیم این شد نتیجه اش ، حالا ببینید مهندسی نرم افزار چهارصد صفحه ای و طراحی کامپایلر سیصد صفحه ای را که باید در کمتر از یک هفته ، البته
به همراه چند درس دیگه بخونیم چه نتیجه یا بهتر بگم چه فاجعه ای به بار میاره !

شما چطور فکر می کنید ؟


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

تاریخ امتحانات تغییر یافته به شرح ذیل میباشد.

1   2   3  4
دانشجویان جهت دریافت مشاهده انتخاب واحد این ترم هم چنین تاریخ امتحان میتوانند از گزارش 428در سیستم گلستان نیز استفاده کنند.

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آنقدر کوتاه است که حتی یک دقیقه با هم بودن را باید جشن گرفت
یلداتون مبارک


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

غیر فعال کردن ShutDown    :
به کلید زیر را بروید :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Policies\Explorer داده ای از نوع DWORD   ایجاد کنید و نام آن را NoClose  قرار دهید حال اگر مقدار آن را 0 قرار دهید ShutDown  را غیر فعال و اگر 1 بدهید دوباره فعال می شود .


ارسال شده در تاریخ نویسنده
 نرم افزار الغوث یکی از بهترین و کاملترین نرم افزار های اسلامی است. این نرم افزار مجموعه کاملی از ادعیه را با محیط گرافیکی خوب به کاربران ارائه می دهد. نرم افزار تحت جاوا می باشد و بر روی اکثریت گوشی های موبایل قابل اجراست.


ادامه مطلب...
ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
اشعه مادون قرمز معادل عبارت Infrared است که به نام تابش فروسرخ نیز شناخته میشود. این اشعه در علم فیزیک به قسمی از طیف امواج الکترومغناطیسی گفته می‌شود که طول موج آن‌ها بلندتر از دامنه نور مرئی و کوتاه ‌تر از دامنه امواج رادیویی باشند. همگی ما نیز با کاربردهای مادون قرمز آشنا هستیم. کاربردی ترین استفاده از اشعه مادون قرمز در کنترل از راه دور یا ریموت دستگاه های الکترونیکی نظیر تلویزیون است. همچنین با قابلیت Infrared در گوشی های تلفن همراه نیز آشنا هستید که توسط همین اشعه تبادل اطلاعات صورت میگیرد. هم اکنون قصد داریم ترفندی جالب را در زمینه کاربرد اشعه مادون قرمز برای شما بازگو کنیم که بسیار کاربردی نیز هست. همانطور که میدانید اشعه مادون قرمز با چشم انسان قابل روئیت نیست، چرا که گستره طول موج آن فراتر از طول موج قابل مشاهده انسان است. اما فرض کنید از ارسال اشعه مادون قرمز توسط دستگاه ریموت کنترل تلویزیون خود اطمینان ندارید و مطمئن نیستید که دستگاه به خوبی کار میکنید. حال چه باید بکنیم؟ چرا که با چشم خود نمیتوانیم این اشعه را مشاهده کنیم و از وجود آن مطمئن شویم. با استفاده از این ترفند میتوانید بدون نیاز به تجهیزات مخصوص مشاهده این اشعه به وجود آن پی ببرید.ادامه مطلب...
ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
   1   2      >
Susa Web Tools
پاتوق دانشجویان پیام نور میبد