سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور میبد یزد

با ترفندی که امروز قصد معرفی آن را داریم قادرید تا تنها با ارسال یک پیام کوتاه ، مقدار اعتبار دلخواه خود را به سیم کارت ایرانسل دیگری انتقال دهید !
تصور کنید اعتبار سیم کارت اعتباریتان رو به پایان است و نیاز به شارژ سیم کارت دارید ، در حالی که دسترسی به کارت شارژ نیز ندارید .
در چنین مواقعی بهترین گزینه انتقال اعتبار دلخواه از سیم کارت دوستتان به سیم کارت شما است . کافی است با وی تماس بگیرید تا اعتبار دلخواه خود را برایتان ارسال کند …
 برای انتقال شارژ بین ایرانسل ها دستور العمل زیر را انجام دهید :ادامه مطلب...
ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

View Full Size Image


  عالیه صبور, دختر ایرانی- آمریکایی در سن 19 سالگی موفق به کسب کرسی استادی دانشگاه شد و بدین ترتیب نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد . این عنوان از 300 سال پیش تاکنون در اختیار کولین مک لورین، شاگرد فیزیکدان مشهور ایزاک (اسحاق) نیوتن بوده است. بیانیه مطبوعاتی کتاب رکوردهای گینس حاکی است عالیه صبور، جوانترین استاد تمام وقت دانشگاه است که تاریخ تاکنون به خود دیده است. گفتنی است شگفتی های این نابغه جوان تنها به رکورد جوانترین استاد دانشگاه ختم نمی شود. شاید عالیه صبور و گستره نبوغ او را باید مصداق عینی این گفته یوهان ولفگانگ گوته، شاعر و اندیشمند آلمانی دانست: دانایی به تنهایی کافی نیست. باید دانش را به کار بست. عالیه صبور در مصاحبه ای گفت: ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

نسخه قبل نرم افزار پرنیان جهت ساخت کتاب های الکترونیکی برای موبایل مورد استقبال افراد علاقه مند قرار گرفت. هم اکنون نسخه جدید این نرم افزار با قابلیت های زیر ارائه شده است :


- تبدیل و نمایش اعراب عربی و حروف لاتین
- انتخاب تصویر برای جلد کتاب
- انتخاب زمینه و قلم پیش فرض
- رفع مشکل زبان فارسی در ویندوز
- و ...

نرم افزار پرنیان برای ساخت کتاب موبایل - www.Ir-Tci.org

 دانلود - با حجم 1.60 مگابایت
 پسورد : www.ir-tci.org ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

محققان: کیبورد کامپیوتر؛ آلوده تر از توالت فرنگی

جدید ترین تحقیقات نشان می دهد که صفحه کلید کامپیوتر ( کیبورد) می تواند از لحاظ میزان میکروب از یک توالت فرنگی آلوده تر باشد.

نتیجه تحقیقات یک سازمان غیر دولتی در بریتانیا حاکی از آن است که کیبورد می تواند آشیانه میلیون ها باکتری و میکروب خطرناک باشد. سازمان غیر دولتی (?Which) در لندن این تحقیقات را بر ?? کیبورد کامپیوترهای خود انجام داده است.

چهار تا از آن کیبورد ها آن قدر آلوده بود که خطری برای سلامت فرد تشخیص داده شد. یکی از کیبوردها هم پنج برابر بیشتر از یکی از توالت های اداره میکروب داشته است. 

برخی از آن میکروب ها در بینی و معده انسان یافت می شوند و می توانند باعث سرماخوردگی و حتی بروز ورم معده در افراد شوند.

به گفته جان بوگ از مجله ویچ کامپیوتینگ، اکثر افراد کاری برای مبارزه با میکروب در صفحه کلید کامپیوترهای خود نمی کنند. او می گوید: "ما صفحه کلید را با توالت مقایسه کردیم. توالت به دفعات تمیز می شود، اما حدود 11درصد افراد هرگز کیبورد کامپیوتر خود را تمیز نمی کنند."

به گفته این کارشناس، کمتر از ?? درصد از اشخاص فقط ماهی یک بار کامپیوتر خود را تمیز می کنند.

محققان دانشگاه آریزونای آمریکا سال گذشته میلادی اعلام کردند که هر کامپیوتر در محل کار می تواند به طور متوسط بیش از چهارصد برابر بیشتر از یک توالت فرنگی میکروب داشته باشد. اما افراد چطور می توانند خود را در برابر میکروب های کامپیوترشان محافظت کنند؟

یکی از این راه ها تمیز کردن صفحه کلید با دستمال آغشته به الکل است. راه دیگر، تمیز کردن آن با دستگاه فشار هواست.

منبع خبر: BBC


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

با طر احی تلفن معطر، رایحه‌ها از طریق پیام‌های کوتاه ارسال می‌شوند
طراحان فن‌آوری در آلمان، امتیاز انحصاری تراشه‌ای را به ثبت رساندند که برای ارسال رایحه‌ها از طریق پیام‌های کوتاه و چندرسانه‌یی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طراحان شرکت آلمانی ConVISUAL مدت هشت سال است که در حال بررسی تراشه‌هایی هستند که ممکن است تا سال 2010 وارد بازار شوند. ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

آنچه می خوانید یادداشتی از رابرت ساموئلسن روزنامه نگار مشهور امریکایی است که در یکی از شماره های ماه گذشته «نیوزویک » منتشر شده است.
ساموئلسن ، فارغ التحصیل هاروارد است و در طول بیش از 40 سال کار روزنامه نگاری ، برنده جوایز بسیاری بوده است.
همین روزهاست که مرا به عنوان آخرین نفری که که در امریکا هنوز تلفن همراه ندارد، معرفی کنند. دست خودم نیست.

من از تلفن همراه متنفرم. می خواهم به تمام کسانی که تلفن همراه را یک پیشرفت بزرگ در تاریخ بشر می دانند، بگویم که اشتباه می کنید. تلفن همراه به نظر من فقط وسیله ای است برای ایجاد آلودگی صوتی بیشتر و از بین بردن خلوت ما انسانها. ایده اصلی برای ساخت تلفن همراه این بود که صاحب آن همیشه و در همه جا برای همه کسی در دسترس باشد. ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
فتوشاپ 11 Adobe Photoshop CS4

منبع: www.p30download.com 
نسخه ی آزمایشی Photoshop CS4 (فتوشاپ 11) چند روزی است که منتشر شده و اختیار کاربران قرار گرفته است. این نسخه از فتوشاپ در حال حاضر در مرحله تست هست و توضیحات تکمیلی و قابلیت های جدید آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

درباره: ادوبی فتوشاپ (به انگلیسی: Photoshop، به معنی فروشگاه عکس) یک پردازشگر گرافیکی است که توسط شرکت ادوبی توسعه یافته و برای ساختن یا تغییر دادن عکس‌ها بکار می رود. فتوشاپ برای سیستم عامل ویندوز و مکینتاش قابل استفاده است. هم‌چنین نسخه‌های مختلفی این نرم‌افزار تا نسخه? دهم ، در سیستم عامل لینوکس نیز با کمک ابزارهای واسطه (مانند CrossOver)قابل استفاده است. آخرین نسخه? رسمی این نرم‌افزار نسخه? دهم آن است که با اسم Adobe Photoshop CS3 شناخته می‌شود. (CS مخفف عبارت Creative Suite است و به معنای برنامه? خلاق است) در نسخه‌های قبلی، این نرم‌افزار همراه با نرم‌افزار دیگری به نام Adobe Imageready نصب می‌شود که یک نرم‌افزار تولید و ویرایش تصاویر متحرک است.
اگرچه در ابتدا فتوشاپ برای ویرایش عکس ها جهت چاپ روی کاغذ طراحی شده بود، اما به خاطر تنوع ابزارهایی که در اختیار کاربر می‌گذارد، از فتوشاپ به طور فزاینده‌ای برای تولید و ویرایش عکس‌ها در فرمت‌های دیجیتال (به خصوص برای استفاده در وب) استفاده می‌شود. فتوشاپ همچنین با دیگر نرم‌افزارهای شرکت ادوبی برای ویرایش و ساخت انیمیشن و لوح‌های فشرده ارتباط قوی دارد. فایل‌ها در فرمت اختصاصی فتوشاپ PSD می توانند به نرم‌افزارهای دیگر از قبیل Adobe Image Ready، Adobe Illustrator، Adobe Premiere، Adobe After Effects و Adobe Encore DVD صادر شوند و بالعکس، از آنها به فتوشاپ وارد شوند. برای مثال، فتوشاپ CS (نسخه ?) از ساخت منو و دکمه هایی برای DVD حمایت می کند (که بعداً در نرم‌افزار Adobe Encore DVD مورد استفاده قرار می‌گیرند).
از دید گرافیکی نرم‌افزار فتوشاپ توانایی کار با چندین نمونه رنگی را دارد، که عبارت‌اند از نمونه‌های رنگی RGB ،LAB ،CMYK، سیاه سفید و غیره. فتوشاپ قادر به خواندن و نوشتن پرونده‌های تصویری در قالب‌هایی از قبیل GIF ،JPEG ،PNG و غیره است. هم‌چنین فرمت اختصاصی این نرم‌افزار PSD نام دارد (مخفف Photoshop Document).
شهرت فتوشاپ به این دلیل است که فرمت PSD به صورت گسترده استفاده می شود و تا حدی توسط نرم افزار های رقیب حمایت می شود.[نیاز به ذکر منبع] فرمت PSB نسخه جدیدتری از فرمت قبلی است که برای فایل‌هایی با اندازه بیشتر از ? گیگابایت طراحی شده است.


قیمت: 999 دلار امریکا
پسورد: www.p30download.com

 دانلود فتوشاپ 11 (نسخه آزمایشی) - سرور راپید شیر
دانلود - 454 مگابایت (بخش اول) | دوم | سوم | چهارم | پنجم

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

با بکار بستن ترفندهای زیر در کار خود با نرم افزار Word سرعت بخشید :


1- اگر در حال تایپ کردن یک متن انگلیسی هستید و به دنبال مترادف یک کلمه خاص می گردید ، کافیست نشانگر را در کنار و یا در زیر کلمه مربوطه ببرید و کلیدهای Shift + F7 را فشار دهید.با این کار فهرستی از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمایش داده میشود.


2- اگر فرمت قسمتی از متن را تغییر داده اید ، مثلا رنگ یا نوع فونت آن را عوض کرده اید و حالا میخواهید به همان وضعیت پیش فرض Word برگردانید ، میتوانید آن بخش از متن را انتخاب و کلیدهای Ctrl + SpaceBar را فشار دهید.


3- وقتی میخواهید بخشی از متن را انتخاب کنید ، میتوانید کلمه Alt را پائین نگه دارید و با ماوس Drag کنید.این کار باعث می شود عمل انتخاب به صورت مستطیل شکل انجام شود و سرعت شما به طرز چشمگیری افزایش یابد.


4- با فشردن کلید Shift + F5 میتوانید به قسمتی از متن که بتازگی تغییری در آن ایجاد کرده اید بروید.فشردن مجدد این کلیدها شما را به قسمتهای تغییر یافته قبلی متن میبرد.
5- در پنجره Print Preview شما میتوانید پیش از پرینت گرفتن ، پیش نمایشی از فایل خود را ببینید.اگر در همین پنجره بخواهید تغییراتی در متن بدهید ، کافیست روی آیکون Magnifier کلیک کنید تا اجازه تصحیح در متن به شما داده شود.


6- اگر میخواهید همزمان دو بخش مختلف از یک Document را ببینید ، میتوانید فایل مربوطه را در نرم افزار Word باز کرده ، ماوس را بالای فلش موجود در بالای نوار لغزان نگه دارید تا نشانگر ماوس به شکل دو خط موازی با دو فلش در بالا و پائین آن درآید.آنگاه کلیک کنید و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پائین بکشید.حال صفحه به دو قسمت تقسیم میشود که در هر دو بخش همان فایل نمایش داده میشود و همزمان میتوانید دو بخش مختلف فایل را ببینید و ویرایش کنید.


7- اگر فایلتان بزرگ است و پیدا کردن مطالب برایتان دشوار است ، کافیست گزینه Document Map را از منوی View انتخاب کنید تا فهرستی از عناوین Document شما را نشان دهد.حال با کلیک بر هر عنوان به آن قسمت از فایل خود پرش میکنید.


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
گابریل گارسیا مارکز، نویسنده 73 ساله و چهره تابناک ادبیات آمریکای لاتین و جهان، به علت بیماری از زندگی اجتماعی کناره گرفت. او به سرطان غدد لنفاوی مبتلا شده است و به نظر می‌رسد حالش مرتبا بدتر می‌شود. مارکز یک نامه خداحافظی برای دوستانش نوشته که حقیقتا تکان‌دهنده است. گفتنی است ماکز نویسنده رمان‌هایی چون "صد سال تنهایی" ، "گزارش یک قتل"، " از عشق و شیاطین دیگر"، " پاییز پدر سالار" و ... است که در سال 1982 نیز برنده جایزه نوبل شد.
 
 در نقل قول این نامه به ترجمه عباس مخبر آمده است:
 اگر خداوند لحظه‌ای فراموش می‌کرد که من عروسکی کهنه‌ام و تکه کوچکی زندگی به من ارزانی می‌ داشت، احتمالا همه آنچه را که به فکرم می‌رسید نمی‌گفتم، بلکه به همه چیزهایی که می‌گفتم فکر می‌کردم، ارج همه چیز در نظر من نه در ارزش آنها که در معنایی است که دارند، کمتر می‌خوابیدم و بیشتر رویا می‌دیدم چون می‌دانستم هر دقیقه که چشمانمان را برهم می‌گذاریم شصت ثانیه نور را از دست می‌دهیم، هنگامی که دیگران می‌ایستادند راه می‌رفتم و هنگامی که دیگران می‌خوابیدند بیدار می‌ماندم. هنگامی که دیگران صحبت می‌کردند گوش می‌دادم و از خوردن یک بستنی شکلاتی چه حظی که نمی‌بردم!
اگر خداوند تکه‌ای زندگی به من ارزانی می‌داشت، قبایی ساده می‌پوشیدم؛ نخست به خورشید چشم می‌دوختم و نه تنها جسمم که روحم را نیز عریان می‌کردم، خدایا اگر دل در سینه‌ام همچنان می‌تپید و طلوع آفتاب را انتظار می‌کشیدم... با اشک‌هایم گل‌های سرخ را آبیاری می‌کردم تا خارهاشان و بوسه گلبرگ هاشان در جانم بخلد.
خدایا اگر تکه‌ای زندگی می‌داشتم نمی‌گذاشتم حتی یک روز بگذرد و بی‌آنکه به مردمی که دوستشان دارم نگویم که دوستشان دارم. به همه مردان و زنان می‌قبولاندم که محبوب من‌اند و در کمند عشق زندگی می‌کردم. به انسان‌ها نشان می‌دادم که چه در اشتباهند که گمان می‌کنند وقتی پیر شدند دیگر نمی‌توانند عاشق باشند و نمی‌دانند زمانی پیر می‌شوند که دیگر نتوانند عاشق باشند!
به هر کودکی دو بال می‌دادم، اما رهایش می‌کردم تا خود پرواز را بیاموزد. به سالخوردگان یاد می‌دادم که مرگ نه با سالخوردگی که با فراموشی سر می‌رسد، آه انسان‌ها از شما چه بسیار چیزها که آموخته‌ام. من دریافته‌ام که همگان می‌خواهند در قله کوه زندگی کنند بی‌آنکه بدانند خوشبختی واقعی وابسته سنجه‌ای است که در دست دارند، دریافته‌ام که وقتی طفل نوزاد برای اولین بار با مشت کوچکش انگشت پدر را می فشارد، او را برای همیشه به دام می‌اندازد، دریافته‌ام که انسان فقط هنگامی حق دارد به انسانی دیگر از بالا به پایین بنگرد که ناگزیر باشد او را یاری دهد تا روی پای خود بیاستد. من از شما بسی چیزها آموختم اما در حقیقت فایده چندانی ندارند، چون هنگامی که آنها را در این چمدان می‌گذارم بدبختانه در بستر مرگ خواهم بود.

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
25-0001.jpg
ارزان‌ترین گوشی‌های پرفروش‌ دنیا

ندا لهردی - به‌رغم رکود اقتصادی در اغلب کشورهای دنیا و افزایش قابل توجه قیمت غذا در کشورهای در حال توسعه، بازار جهانی گوشی موبایل همچنان داغ و پررونق است.
این همان چیزی است که اطلاعات و آمار به دست آمده از جدیدترین گزارش شرکت تحقیقاتیStrategy Analytics، آن را تایید می‌کند. براساس این گزارش، میزان صادرات جهانی گوشی‌های موبایل در اولین فصل سال 2008 با رشد سالانه 14درصدی به 282میلیون دستگاه رسیده است. این رقم اما در فصل اول سال 2007 برابر 2/247میلیون دستگاه بوده است. چنین رشدی که به عقیده کارشناسان بیش از هر زمانی در طول سال 2007 است درنتیجه افزایش چشمگیر تقاضای کاربران در کشورهای آسیا، آفریقا و دیگر کشورهای در حال توسعه اتفاق افتاده است.
پرفروش‌ترین برندها
براساس گزارش Strategy Analytics، وضعیت تولیدکنندگان برتر، میزان فروش و سهم آنها از بازار جهانی گوشی موبایل تغییر چندانی نکرده است.
به این ترتیب پرطرفدارترین برند بازار یعنی شرکت Nokia هنوز جایگاه اول خودش را حفظ کرده است.
تولیدکننده فنلاندی گوشی موبایل با رشد کم توانست سهم خود را از بازار جهانی به 41درصد در فصل اول امسال برساند.
بعد از Nokia هم شرکت Samsung در جایگاه دوم قرار دارد. این شرکت کره‌ای درواقع با انجام تغییراتی در طراحی گوشی‌های جدید خود توانست علاوه‌بر کاربران آسیایی نظر بسیاری از کاربران اروپایی و آمریکایی را جلب کند.
به این ترتیب سهم Samsung از بازار گوشی موبایل در اولین فصل سال 2008 به 16درصد افزایش پیدا کرد.
جایگاه سوم اما با وجود کاهش سهم بازار هنوز در اختیار شرکت آمریکایی MOTOROLA است.
MOTOROLA که در سال 2007 دومین تولید کننده برتر گوشی موبایل در سرتاسر دنیا بود در این فصل سهم خود را از این بازار به 10درصد رسانده است.
تحلیلگران بازار اما معتقدند سهم MOTOROLA رو به کاهش است چون این شرکت هیچ محصول جدید با امکانات یا طراحی متفاوت برای حفظ سهم خود تولید نکرده است.
این در حالی است که شرکت LG با افزایش سهم خود به 9درصد در فصل اول سال 2008، بزرگ‌ترین تهدید برای MOTOROLA به حساب می‌آید.
علاوه بر MOTOROLA شرکت‌های SONY ERICSSON و APPLE بازندگان دیگر رقابت برندهای برتر در سه ماهه اول سال هستند.
APPLE بعد از سه فصل مداوم رشد سهم خود از بازار بعد از عرضه iPHONE، حالا گویا با کاهش سهم مواجه شده است.
سهم این تولید کننده آمریکایی با کاهش 1/0درصدی در مقایسه با فصل چهارم سال 2007 در این فصل به 6/0درصد رسیده است.
به اعتقاد برخی تحلیلگران بازار، کاهش سهم APPLE از بازار گوشی موبایل می‌تواند به دلیل انتظار کاربران برای ورود iPHONE مبتنی بر نسل سوم تلفن‌همراه (3G) باشد.
SONY ERICSSON اما در میان دیگر تولید کنندگان بیشترین رکود را تجربه کرده است.
براساس آمار، میزان رشد صادرات گوشی‌های SONY ERICSSON از 64درصد به 2درصد در فصل اول سال 2008 رسیده است.
با این اوصاف گویا تولید کنندگان کره‌ای(LG وSAMSUNG) بیشترین میزان رشد سهم بازار را در این فصل به خودشان اختصاص داده‌اند.
این در حالی است که کارشناسان معتقدند بازار کشورهای در حال توسعه همچنان پررونق‌ترین بازار برای گوشی‌های موبایل به شمار می‌آیند. در حقیقت به همین دلیل هم هست که با وجود عرضه مدل‌های جدید با قابلیت‌های متنوع و امکانات بیشتر، گوشی‌های ارزان‌تر هنوز پرفروش‌ترند.
ارزان‌ترین گوشی‌های موبایل
این روزها دیگر گوشی‌هایی با قیمت ارزان‌تر به عنوان مجوز ورود تولیدکنندگان به بازارهای جهانی و البته کسب سودی قابل توجه محسوب می‌شوند. جدیدترین بررسی مجله Forbes هم به بررسی ارزان‌ترین گوشی‌های موبایل در بازار جهانی پرداخته است.
در این گزارش، 10 گوشی ارزان‌قیمت بازار جهانی به ترتیب زیر معرفی شده‌اند.
مدل 1200 از Nokia: این گوشی کاملا ساده با قیمت متوسط 55 دلار به فروش می‌رسد. مدل 1200 با وجود نمایشگر سیاه و سفید، مجهز به کیبورد ضد گرد و خاک بوده و برای بازار کشورهایی مانند آفریقا، چین و هند طراحی و تولید شده است. مدل جدیدتر آن با نمایشگر رنگی که با مدل 1208 معرفی شده است، با قیمت 64 دلار به فروش می‌رسد.
1200.jpg

مدل 1680 Classic از Nokia: این گوشی 80 دلاری در واقع ارزان‌ترین گوشی موبایل دارای دوربین است. این گوشی قابلیت ذخیره 1000 نام در دفترچه تلفن و دسترسی به اینترنت را دارد. ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
   1   2      >
Susa Web Tools
پاتوق دانشجویان پیام نور میبد