سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور میبد یزد

ایسنا- بر اساس یافته‌های یک بررسی جدید، کاربران اینترنت زیر 25 سال در چین به طور متوسط 50 درصد از زمان تفریح خود را در اینترنت سپری می‌کنند.
نتایج مطالعه‌ای با نام «دنیای دیجیتال، زندگی دیجیتال» که توسط موسسه تحقیقاتی
TNS منتشر شده نشان داد متوسط جهانی برای میزان زمان تفریحی که در فضای سایبر سپری می‌شود حدود 30 درصد است.
بر اساس این بررسی در کنار چینی‌ها، کاربران اینترنت در ژاپن و کره نیز زمان قابل توجهی را در اینترنت سپری می‌کنند. پاسخ‌دهندگان در این دو کشور اظهار کرده‌اند به طور متوسط حدود 40 درصد از اوقات فراغت خود را به انجام فعالیت‌های اینترنتی اختصاص می‌دهند.
کاربران اینترنت چینی مورد نظرسنجی همچنین سطح بالایی علاقه به فعالیت‌های رسانه‌یی نشان دادند به طوری که 94 درصد از پاسخ‌دهندگان در این کشور اظهار کردند در اجتماعات یا سرویس‌های خبری شرکت می‌کنند و از هر 10 کاربر چینی اجتماعات آنلاین شش نفر به طور مرتب در آن‌ها مشارکت دارند. ایتالیایی‌ها و اسپانیایی‌ها نیز در زمینه مشارکت در اجتماعات آنلاین در ردیف دوم و سوم قرار گرفتند.
همچنین از هر 10 چینی 9 نفر فعالانه بلاگ‌ها را خوانده یا در نوشتن آن‌ها سهیم هستند و 85 درصد نیز در چت روم‌ها حضور دارند.
کاربران کره‌یی نیز در زمینه مشارکت در شبکه‌های اجتماعی با 86 درصد پس از کاربران چینی قرار دارند و به طور متوسط عضو بیش از چهار سایت هستند.
در این مطالعه که 27500 نفر بین 18 تا 55 سال مورد بررسی آنلاین قرار گرفتند، پاسخ‌دهندگانی از استرالیا، کانادا، چین، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد، انگلیس و آمریکا شرکت کردند.
همچنین پنج فعالیت اینترنتی اصلی این کاربران جست‌وجو برای اطلاعات (81 درصد)، خواندن اخبار (76 درصد)، بانک آنلاین (74 درصد)، بررسی و دریافت گزارش‌ها یا پیش‌بینی هواشناسی (65 درصد) و بررسی یک محصول یا سرویس (63 درصد) شناخته شد.


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
Susa Web Tools
پاتوق دانشجویان پیام نور میبد