سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور میبد یزد

از اواخر هفته گذشته به دلیل قطعی فیبر نوری کشور در منطقه فجیره امارات، یکی از بزرگترین قطعی‌های شبکه اینترنت در کشور رخ داد و به احتمال فراوان این مشکل تا روزهای آینده وجود خواهد داشت.
به گزارش فارس اختلال و قطعی در شبکه اینترنت کشور که از پنجشنبه گذشته آغاز شده به گفته مسئولان شرکت زیرساخت تا روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.
این اختلال به قطعی فیبرنوری در خلیج فارس و منطقه فجیره امارات مربوط می شود و به موجب آن تقریبا کل شبکه اینترنت کشور با اختلال رو به رو شده است.
به گفته مسئولان مرکز پشتیبانی فنی شرکت زیرساخت در حال حاضر تنها از طریق کشور ترکیه ارتباط اینترتی کشور برقرار است. یکی از مسئولان این مرکز به فارس گفت: در حال حاضر پهنای باند اینترنت کشور از طریق ترکیه در حال تأمین است که آن نیز به هیچ وجه پاسخگوی نیاز مشترکان نیست.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود این اختلال که تقریبا کل شبکه را مختل کرده است تا روزهای آینده ادامه یابد.
به گزارش فارس این اختلال به گفته اکثر
ISP ها موجب کندی و عدم ارائه مناسب سرویس به مشترکان شده است.
قطعی فیبرنوری در دریا موضوع تازه‌ای نیست و هر از چندگاهی رخ می‌دهد ولی گویا این بار این قطعی به دلیل دریافت بیشترین پهنای باند کشور از این منطقه، شبکه زیرساخت کشور را با مشکل جدی مواجه کرده است. 
 تامین پهنای باند از ترکیه
حمد طاهر شمس معاون نگهداری و مدیریت شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور در همین رابطه به خبرنگار فناوری اطلاعات فارس گفت: فیبرنوری کشور در فجیره امارات قطع شده است و به دلیل اینکه بار اصلی شبکه زیرساخت کشور در این منطقه قرار گرفته است شبکه زیرساخت و اینترنت کشور دچار اختلال شده است.
وی گفت: در حال رایزنی و مکاتبات با طرف‌های اماراتی برای حل این مشکل هستیم.
شمس تأکید کرد: برای اینکه شبکه زیرساخت کشور دچار آسیب نشود و کندی شبکه اینترنت تا حدودی برطرف شود در حال رایزنی با ترکیه برای افزایش پهنای باند دریافتی هستیم.
معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: با افزایش زیرساخت و پهنای باند از ترکیه شبکه اینترنت کشور به زودی روان‌تر می‌شود.
وی افزود: قطعی فیبرنوری در فجیره امارات نیز با رایزنی و مکاتبات با طرف‌های خارجی بزودی برطرف می‌شود و شبکه به حالت عادی برمی‌گردد.


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
Susa Web Tools
پاتوق دانشجویان پیام نور میبد