سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور میبد یزد

بازم براتون چندتا ترفند میذارم امیدوارم که تکراری نباشه! تو روخدا اگه تکراریه بگید دیگه نذارم. شاید بعد از این هم ترفندهایی پیدا کنم و براتون بیارم...( به شرطی که نظر بدین.)
پسورد قوی برای کامپیوتر (واقعا قویه ها)
برداشتن پسورد ویندوز اکس‌پی
قراردادن عکس در زمینه Toolbar
خارج ساختن سریع برنامه‌ها از حافظه

پسورد قوی برای کامپیوتر
به جز اکانت شما می‌تونید برای کامپیوترتون پسورد بزارید؛ برای این منظور run رو باز کنین و تایپ کنید syskey پنجره‌ای باز میشه که سه تا دکمه پایینش است از بین اونا گزینه update رو انتخاب کنین. تو این قسمت می‌تونید پسوردی برای رایانه‌تون انتخاب کنین. تو قسمت‌های دیگه هم می‌تونید تنظیمات دیگه‌ای انجام بدید. مثلاٌ کاری کنین که قفل با فلاپی مخصوص باز بشه. قابل توجه است که اگه در موقع دادن پسورد سه بار اشتباه کنین رایانه‌تون ری‌استارت میشه. اگه پسورد یادتون بره راهی برای ورود به ویندوز نخواهید داشت. اگه کسی بخواد پسورد رو عوض کنه یا کلا نوع حفاظت رو از بین ببره باید دیسکت رو داشته باشه.

برداشتن پسورد ویندوز اکس‌پی
یکی از مشکلات ویندوز xp راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن پسورد است. همانطور که همهتون می‌دونید xp امکان جالب switch user داره که میشه محیط رو برای کار userهای مختلف فراهم کرد.حالا اگه شما این پسورد رو فراموش کنید چاره چیه؟ تو این حالت چند راه نفوذ هست که یکیش اینه که هنگام ظاهر شدن منوی کاربران، دوبار کلیدهای Alt+CTRL+DELETE رو فشار بدید، بعد تو قسمت نام کلمه administrator رو تایپ کنید و قسمت پسورد رو خالی بذارید و Ok رو بزنید. وارد سیستم میشد.

حالا اگه برای administrator پسورد گذاشته باشید چی؟ چون روش بالا وقتی جواب می‌ده که برای یه user پسورد گذاشته باشید.
برای ورود به سیستمی که برای administrator پسورد گذاشتید وقتی سیستم بالا می‌آد F8 رو بزنید و بعد بسته به نوع نیازتون یکی از گزینه‌های safe mode رو انتخاب کنید.
بعد از وارد شدن به ویندوز توی قسمت run عبارت Control userpasswords2 رو تایپ کنید.
توی پنجره باز شده 2 زبانه به نام‌های user , advanced هست که شما زبانه users رو انتخاب می‌کنید و تیک گزینه user must enter a username and password to use this computer رو بردارید.
حالا دیگه ویندوز از شما پسورد نمی‌خواد.

قراردادن عکس در زمینه Toolbar
تو هر پنجره‌ای از ویندوز که دارای toolbar استاندارد باشه، به کمک این دستور میشه پنجره ویندوز رو از یکنواختی بیرون آورد و عکس دلخواه پس زمینه رو انتخاب کرد.
تصویر مورد نظر باید دارای پسوند bmp یا gif باشه. برای برداشتن عکس و برگشت به حالت اولیه، دستور رو از مسیر گفته شده حذف کنید.
مسیر: HKEY_Current_User\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar
نوع: String Value
دستور: BackBitmapShell
مقدار: مسیر عکس موردنظر رو تایپ کنید.
بعد از ریستارت نتیجه رو ببینید.

خارج ساختن سریع برنامه‌ها از حافظه
زمانی که کلیدهای ctrl+alt+delete رو برای خارج کردن یه برنامه خاطی فشار بدید و یا زمانی که می‌خواهید از ویندوز خارج بشید و ویندوز می‌خواد یه برنامه خاطی رو از حافظه خارج کنه ویندوز یه پیغام رو به برنامه رو به برنامه خاطی می‌فرسته و 20 ثانیه صبر می‌کنه تا برنامه جواب بده و در صورتی که جوابی نگیره برنامه رو از حافظه خارج می‌کنه. برای اینکه یان زمان انتظار رو تغییر بدیم تا ویندوز زودتر برنامه‌های خاطی رو از حافظه خارج کنه توی رجیستری ویندوز و توی کلید[hkey_current_user\default\control panel\desktop] یه مقدار رشته‌ای بنام waittokillapp timeout می‌بینید که حاوی زمان 20000میلی ثانیه 20 ثانیه است. این مقدار رو به یه زمان مناسب که دلتون می‌خواد تغییر بدید. فراموش نکنید که مقدار وارد شده بر حسب میلی‌ثانیه است.

نظر هم بدین اتفاقی نمی‏افته....


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
Susa Web Tools
پاتوق دانشجویان پیام نور میبد