سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور میبد یزد

با طر احی تلفن معطر، رایحه‌ها از طریق پیام‌های کوتاه ارسال می‌شوند
طراحان فن‌آوری در آلمان، امتیاز انحصاری تراشه‌ای را به ثبت رساندند که برای ارسال رایحه‌ها از طریق پیام‌های کوتاه و چندرسانه‌یی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طراحان شرکت آلمانی ConVISUAL مدت هشت سال است که در حال بررسی تراشه‌هایی هستند که ممکن است تا سال 2010 وارد بازار شوند.
در حدود صد رایحه در این تراشه‌ها موجود خواهد بود اما مصرف‌کنندگان برای استفاده از آن‌ها به تلفن‌های ویژه‌ای نیاز دارند. طراحان این تراشه‌ها به دنبال شراکت با شرکت‌های تلفن همراه برای بازاریابی و توزیع این تراشه‌ها هستند.
به گفته‌ی سخنگوی شرکت خدمات تلفن همراه ConVISUAL، مردم می‌توانند بوی نسیم اقیانوس را از طریق تلفن همراه و از مکان‌های گذران تعطیلات خود و یا برای نشان دادن مناسبت‌های ویژه یک دسته گل معطر دو بعدی ارسال کنند. خوشبختانه تلفن‌های همراه قادر به دریافت رایحه، امکان رد پیام‌ها را نیز خواهند داشت.

گفتنی است پیش از این دستگاه معطر کننده خارجی شرکت ژاپنی NTT Communications برای تلفن‌های همراه نشان داده است این فن‌آوری به طور روافزون جلب کننده است و شرکت آمریکایی موتورولا نیز امتیاز انحصاری برای تلفن‌های پخش کننده رایحه به دست آورده است.


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
Susa Web Tools
پاتوق دانشجویان پیام نور میبد