سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور میبد یزد

متخصصان عقیده دارند نامه الکترونیک یا "ایمیل" یکی از آزاردهنده‌ترین عوامل فشار روانی در دوران کنونی است.

رادیو بی‌بی‌سی روز شنبه در گزارشی با اعلام این خبر گفت: در انگلیس در هر دقیقه دو میلیون ایمیل یعنی چیزی در حدود 3میلیارد ایمیل در روز فرستاده می‌شود.
این تعداد که هزینه و انرژی زیادی از افراد می‌گیرد نشانگر آن است که یک سوم کارکنان اداری در انگلیس از حجم زیاد ایمیل دچار فشار روحی می‌شوند و هزینه مادی رسیدگی به آنها نیز فراتر از میلیونها دلار است. شرکت‌های زیادی مجبور شده‌اند که از کارکنان خود در مقابل بمباران ایمیل‌ها محافظت کنند.

برخی از این شرکت‌ها "مشاوران ایمیل" استخدام کرده‌اند و برخی یک روز در هفته را "روز بدون ایمیل" درنظر گرفته‌اند.
شاید در سال 1971که نخستین ایمیل ارسال شد مخترع آن نمی‌توانست تصور کند این وسیله تا این حد وارد زندگی روزانه انسانها شود و با تغییر نحوه ارتباط، نوع کار کردن را نیز تغییر دهد. البته ایمیل مشکلات خودش را نیز دارد و اگر خطایی در آن وجود داشته باشد در کمتر از 80ثانیه به هر نقطه از دنیا می‌رسد و می‌تواند دردسر ساز شود.

برآوردها نشان می‌دهد هر نفر سالانه حدود 52ساعت صرف دور ریختن ایمیل‌های ناخواسته و مزاحم می‌کند و به همین دلیل شاید بزرگترین معضل، ایمیل باشد. حضور 24ساعته ایمیل‌ها باعث تشویش و اضطراب می‌شود و به همین دلیل متخصصان، ایمیل را یکی از آزاردهنده‌ترین عوامل فشار روانی در دوران کنونی ارزیابی می‌کنند.

با این حال آنها بر این باورند که با استفاده از تمهیدات مختلف می‌توان زیان‌های ایمیل را به حد قابل توجهی کاهش داد.

تمهیداتی چون نصب نرم‌افزارهای ضد ایمیل‌های ناخواسته و مزاحم، انتخاب هدفمند دریافت‌کنندگان ایمیل، پرهیز از ارسال ایمیل‌های جعلی و دقت حضور در متن ایمیل شاید بتوانند تا حدودی آرامش را به ما بازگرداند.


ارسال شده در تاریخ نویسنده
Susa Web Tools
پاتوق دانشجویان پیام نور میبد