سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور میبد یزد

 

OJOsoft Total Video Converter نام نرم افزاری است حرفه ای و عالی در زمینه تبدیل فرمت های مختلف ویدئویی به هم با سرعت بالا و کیفیت عالی که می توان از آن به عنوان یک نرم افزار کاربردی نیز یاد کرد. این نرم افزار توانایی تبدیل ویدئو فایل های مختلف به هم با پشتیبانی از اکثر فرمت های تصویری را داراست، به عنوان نمونه می توان مواردی مثل AVI به MPEG، WMV به AVI، WMV به MPEG، MKV به AVI، MKV به MP4 و غیره را نام برد.

همچنین این نرم افزار مبدل فایل های ویدئویی توانایی پشتیبانی از فرمت های قابل استفاده در دستگاه های مختلف را داراست، که می توان از جمله مهمترین آنها به مبدل فایل های دستگاه های Apple iPhone ، Mobile Phone، Sony PSP ، video iPod ،Zune video player اشاره نمود.

یکی دیگر از امکاناتی که نرم افزار OJOsoft Total Video Converter در اخنیار کاربران خود قرار می دهد، امکان تبدیل فایل های ویدئویی به فایل های صوتی می باشد، که با این انتخاب جالب شما قادر خواهید بود تا صدای فایل های تصویری را از آن ها جدا کرده و با فرمت های مختلف و رایج مانند MP3, WMA, AC3, M4A, AAC و ... ذخیره نمایید

امکانات کلیدی نرم افزار OJOsoft Total Video Converter

    * توانایی در تبدیل فیلم از یک فرمت به سایر فرمت ها
    * توانایی در بیرون کشیدن صدا از روی فایل های تصویری
    * پشتیبانی از فرمت های تصویری نسبتا قدیمی اما رایج مانند: MKV, TS, h.264, x.264, vc-1
    * توانایی در انتخاب گزینه های مختلف در زمان تبدیل ( مانند: اندازه فایل ویدئویی، نرخ بیت، NTSC/PAL، تعداد قابهای ویدویی نمایش یافته در ثانیه، کدک صوتی و ... )
    * امکان تغییر نام و مسیر ذخیره سازی فایل ها به راحتی
    * استفاده از رابط کاربر پسند در نرم افزار که کار با آن را آسان و جذاب کرده است. ( برخورداری از دو محیط پیشرفته و ساده جهت استفاده هر کاربری )
    * نصب و استفاده آسان از نرم افزار
    * سازگاری کامل با ویندوز ویستا

پشتیبانی از فرمت های زیر جهت تبدیل فایل ها :

    * 3GP/3GPP, 3G2/3GP2, MJPEG, AVI, DivX, Xvid, MPG, MPEG(MPEG-1/2), DAT, FLV, MKV(Matroska), QuickTime(MOV,QT), MP4, M4V, VOB, WMV, ASF, TS, MPEG-4 AVC, DVR-MS, H.263, H.264, X.264

پشتیبانی از فرمت های زیر جهت خروجی فایل ها:

    * Video Formats: MP4, MOV, 3GP, 3G2, MPEG, MPG, VOB, AVI, ASF, WMV, FLV, H.264, MJPEG, TS Audio Formats: MP3, WMA, M4A, AAC, AC3, MP2 Portable Players: Sony PSP, Apple iPod nano/video/classic/touch/TV Out, Apple TV, iPhone, Zune, Smartphones, PDAs, Other Portable Media Players


ادامه مطلب...
ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
 

دایرة المعارف Encarta محصول معروفی از شرکت مایکروسافت است که سال هاست جزو بهترین مراجع اطلاعاتی برای دانش آموزان و دانشجویان است. نسخه موبایل این دایرة المعارف دارای مطالب مختلفی مانند جغرافیا ، علوم مختلف و... است و توضیحات کاملی برای هریک از این موضوعات را دارا می باشد. این نرم افزار به علت جاوا بودن بر روی اکثر گوشی های موبایل قابل نصب است.

ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
 ارتباطات اینترنتی امروزه در سطح بسیار زیادی گسترش یافته و کاربران اینترنت به روش های گوناگون هر روزه این ارتباطات را گسترش می دهند. نرم افزارهای متعددی به منظور گسترش این ارتباطات توسط شرکت های نرم افزاری به بازار عرضه شده اند که در اصطلاح به آن ها Messenger می گویند. نرم افزارها پیام رسان زیادی در بین کاربران جایگاه خود را یافته اند که از معروفترین آن ها می توان به Yahoo messenger , ICQ , Gaim , Trillian , Msn Messenger , ... اشاره کرد. هر کدام از این نرم افزارها با توجه به امکانات و ابزار خود دارای محبوبیت هایی بین کاربران خود می باشند. هر کدام از این نرم افزارها به منظورهای مختلفی تولید شده اند. به عنوان مثال نرم افزار Yahoo Messenger که برنامه ای رایگان می باشد با هدف در اختیار قرار دادن امکانات مختلف سایت بزرگ یاهو و دارای جنبه تبلیغاتی بوده است . شرکت های تولید کننده این نرم افزار هر ساله نگارش های جدیدی از این برنامه ها را عرضه می کنند و در این نگارش ها امکانات جدید و منحصر به فردی را نسبت به امکانات نسخه قبلی ارائه می کنند.
Trillian Astra نام یکی از معروفترین نرم افزارهای پیام رسانی می باشد که پس از گذشت چندین سال جایگاه خاص خود را در میان کاربران یافته و معمولا هر سال با ارائه چندین نگارش جدید از نسخه های نرم افزاری اقدام به ارائه خدمات جدیدی به کاربران خود می کند. در این نرم افزار کاربران می توانند از اکانت های کاربری خود در دیگر پیام رسان ها مثل: AIM, ICQ, MSN, Yahoo Messenger وIRC استفاده کنید

قابلیتهای کلیدی نرم افزار Trillian Pro v3.1.12.0 :
- دسترسی به سرویس Yahoo Messenger بدون مشکلات احتمالی که در برنامه مخصوص این سرویس مواجه می شدید
- دسترسی به سرویس های AIM, ICQ, MSN, Yahoo Messenger وIRC
- قابلیت گفتگو با دیگر کاربرانی که توسط این نرم افزار و یا دیگر برنامه های پیام رسان در اینترنت می باشند
- همراه شکلک های تمام سرویس ها
- امکان دسترسی به سرویس ها به صورت همزمان
- بدون وجود تبلیغات اضافی
- محیط بسیار زیبا و سرگرم کننده
- بهینه سازی سرعت نرم افزار
- رفع مشکلات نسخه های قبلی این نرم افزار
- قابلیت استفاده از اکانت های دیگر نرم افزارهای پیام رسان
- توانایی ارسال و دریافت فایل از طریق این نرم افزار به دیگر کاربران
- امکان برقراری ارتباطات تصویری به وسیله WebCam
- محیطی بسیار زیبا وجذاب با پوسته های متنوع
- پشتیبانی از کلیه سیستم عامل های ویندوز
- پشیبانی از تمام نسخه های ویندوز ویستا
- و...

ادامه مطلب...
ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
فایرفاکس مرورگری بسیار انعطاف پذیر است که تقریبأ هر نقطه ای از آن را میتوان با استفاده از تنظیمات داخلی و یا افزونه ها، بطور دلخواه ویرایش نمود. یکی از بخشهای مهم فایرفاکس ، بخش Config آن است که با تایپ عبارت about:config میتوانید به آن دسترسی داشته باشید. about:config را در اصل میتوان پشت پرده فایرفاکس دانست که با استفاده از آن تغییرات فراوانی در مرورگر امکان پذیر است. هم اکنون قصد داریم تا 17 ترفند استثنایی در بخش about:config فایرفاکس را برای شما بازگو نماییم که چگونه فایرفاکس خود را با ویرایش کلیدهای بخش Config به شکل و حالت دلخواه خود در آورید. هیچکدام از این تنظیمات در بخش Options فایرفاکس نیست و به به همین دلیل میتواند برای هر کاربری تازگی داشته باشد.

 ابتدا پیش از هر کاری بایستی به محیط about:config فایرفاکس وارد شوید. بدین منظور فایرفاکس را اجرا نمایید. سپس عبارت about:config را در نوار آدرس وارد کرده و دکمه Enter را بزنید. اگر با پیغامی مواجه شدید روی دکمه I"ll be careful, I promise! کلیک کنید.
به بخش Config خوش آمدید! در ادامه برای شما کاربرد و نحوه تغییر 17 کلید که وظایف جالبی را بر عهده دارند را در قالب 17 ترفند مطرح میکنیم؛
پس از اجرای هر ترفند کافی است فایرفاکس را بسته و آن را از نو باز کنید تا تغییر اعمال گردد.

1- تعیین میزان حداکثر و حداقل بزرگنمایی بر روی صفحات
با نگه داشتن کلید Ctrl و حرکت دادن غلتک موس میتونید بر روی صفحات Zoom کنید، چه به بیرون و چه به داخل. حال با ویرایش کلیدهای زیر میتوانید حداکثر و حداقل میزان بزرگنمایی را مشخص کنید:
به دنبال کلید zoom.maxPercent بگردید. این کلید حداکثر میزان «زوم به جلو» صفحات و اشیا داخل آن را مشخص میکند. با وارد کردن عدد مورد نظر، درصد حداکثر زوم را مشخص کنید.
به دنبال کلید zoom.minPercent بگردید. این کلید حداقل میزان «زوم به عقب» صفحات و اشیا داخل آن را مشخص میکند. با وارد کردن عدد مورد نظر، درصد حداقل زوم را مشخص کنید.

2- تعیین حداقل و حداکثر طول تب هاادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
یکی از مشکلاتی که پس از عرضه آفیس 2007 برای بسیاری از کاربران پیش آمده است عدم هماهنگی فایل های تولید شده توسط نسخه 2007 با آفیس های قبلی است. به عنوان مثال بسیاری از کاربران به هنگام استفاده از Word 2007 خروجی فایل خود را با فرمت docx که مخصوص نسخه 2007 است میگیرند و در نتیجه فایل خروجی تنها بر روی Word 2007 قابل اجراست و توسط Word 2003 یا نسخه های قدیمی تر فراخوانی نمیشود. برای حل این مشکل مایکروسافت گزینه ای مخصوص را در صفحه ذخیره فایل در آفیس 2007 قرار داده است که توسط آن میتوانید خروجی فایل خود را با همان فرمت doc (در Word) بگیرید تا بر روی نسخه های قدیمی آفیس نیز اجرا گردد. طبعأ بسیار بهتر است که همواره این کار را کرده و خروجی خود را با این فرمت بگیریم تا بر روی کلیه نسخه های آفیس قابل اجرا باشد. اما گاهی سهوأ ممکن است از همان گزینه پیش فرض مخصوص 2007 استفاده نموده و فایل را ذخیره کنیم که بعدأ این موضوع ممکن است مشکل زا شود. در این ترفند قصد داریم روشی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید حالت پیش فرض ذخیره فایل ها در نرم افزارهای آفیس 2007 را تغییر دهید و آن را بر روی حالت ذخیره به صورت نسخه قدیمی یا Word 97-2003 Document تنظیم نمایید تا دیگر هیچ وقت اشتباهی پیش نیاید. دقت کنید اگر قصد تولید متن رسمی توسط Word را دارید حتمأ بایستی این اصل را رعایت کرده و آن را با این فرمت ذخیره و ارسال کنید.
ادامه مطلب...
ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

اگر فردی با انضباط و صد البته وسواسی باشید حتمأ این خصیصه تان به کار کردن شما با کامپیوتر نیز سرایت میکند. به نوعی که حتمأ در کامپیوتر نیز بایستی همه چیز مرتب باشد. هر فایلی در فولدر مربوط به خود جای گرفته باشد و مورد اضافی نیز وجود نداشته باشد. این نظم در دنیای کامپیوتر بسیار خوب است و باعث بهینه سازی عملکرد شما نیز میشود. یکی از مواردی که در این زمینه وجود دارد کار با فولدرها در محیط ویندوز است. گاهی ما به علت عجله و یا هر دلیل دیگری فولدرهایی میسازیم و یا فایل های درون آنها را جابجا میکنیم بدون اینکه بعدها به آنها رسیدگی کنیم. به طوریکه گاهی فولدرهای خالی و بی محتوا در بسیاری از قسمت های هارددیسک به چشم میخورد. پاک کردن تک تک این فولدرهای خالی نیز کاری وقتگیر است. در این ترفند قصد داریم به وسیله ابزاری مخصوص، فولدرهای خالی موجود بر روی هارد را اتوماتیک پاک نماییم.

بدین منظور:
به برنامه ای کم حجم، رایگان و متن باز به نام RED احتیاج داریم. RED که مخفف عبارت Remove Empty Directories است ابزاری عالی جهت جستجو و پاک نمودن اتوماتیک این فولدرهای خالی میباشد ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
<      1   2      
Susa Web Tools
پاتوق دانشجویان پیام نور میبد